02-03-2015 - ULLDETER - NÚRIA
02-03-2015 - Escòcia-Ben Nevis
02-03-2015

BEN MACDUI i CAIRNGORM

Primer dia d’esquí de muntanya per terres escoceses. L’opció triada és el Ben Macdui, la segona muntanya més alta d’Escòcia(1309m), situada al massís dels Caingorms (entrada per Glen More Forest Park).
Comencem des de la mateixa estació, haurem de fer esforços per anar a buscar la neu perquè fora del domini esquiable, observem que és bastant escassa.
Sortim del pàrquing i ens dirigim a la dreta de l’estació evitant les pistes a través del camí d’estiu, de lluny observem un torrent amb neu que creiem que serà bo per pujar-hi.
Arribem al torrent i ja podem veure que la poca neu que hi ha, a sobre, està completament gelada.
Continuem amunt vorejant el Cairn Lochain (esquerra). Tot seguit el camí fa un lleuger descens que el fem sense treure pells perquè no val la pena.
Quan el camí torna a ser de pujada, anem guanyant altura lentament i arribem finalment al cim del Ben Macdui. Fem petar la xerrada amb uns nois escocesos que ens diuen que per ells és un “nice day”...(rufa, vent i núvols que ho tapen tot).
Després de menjar una mica i fer les fotos de rigor, traiem pells i comencem la baixada desfent el camí d’anada. Quan arribem al pla anterior a la darrera pujada comencem a desviar-nos cap a la dreta en un llarg flanqueig per la dreta del Cairn Lochain. Avancem amb els esquís a l’esquena fins a un promontori que separa el Cairn Lochain i el Cairn Gorm.
Per anar a buscar el Cairn Gorm, ens tornem a calçar els esquís i aprofitem una baixada d’uns 150 metres de desnivell amb plaques de gel i neu ventada.
Remuntem el darrer pic (Cairn Gorm) amb els esquís a l’esquena. Quan som a dalt, observem que la baixada per la cara nord està completament ventada i sense neu. Descendim a peu uns cent metres on trobem la neu per poder baixar ja fins al cotxe a través de les pistes d’esquí.
21km 1250m+

Neu escassa i gelada

Ben Macdui

Fotut fotut de neu!

A 700 metres sobre el nivell del mar... què més volem!